|CERPEN| Sahabat dan Luka Lama

 Oleh: Hafal Abu Senyumannya buat aku teringat kembali kepada ketakutan lalu. Cukup sekali salam kukuh dengan Naiem selepas handover report daripada Amin, dia senyum dengan lebar. Wajahnya, hampir seiras dengan…

Continue Reading

|Cerpen| BOD-OH

Oleh: Yeyen Khoo "Bodoh! Bukalah!" “Kau ni tak habis-habis cakap bodoh kan!” Bentak Oh. “Benda dah melekat dekat mulut nak buat macam mana?” Jawapan-balas Bod sayup-sayup kedengaran. Matahari sudah mulai…

Continue Reading

|Cerpen| Reena.Malam.Melankoli

Oleh: adiHJ Reena tengah duduk bersila di kerusi kayu dalam bilik aku. Kepalanya menghadap ke luar jendela yang gelap gelita sebab sudah dua jam mati karan di tempat ini. Dia…

Continue Reading

|Cerpen| Saling Sederhana

Oleh: Perempuan Senja Pernah dulu abang bisikkan sayang. Abang ajak aku naik ke atas. Kata kau, “Mari sayang, kita sama-sama mengira bintang.” Merah pipiku menahan segan. Tangan abang depangkan luas,…

Continue Reading

Aku Belum Menjadi Manusia

Oleh: Yeyen Khoo Kalau ia berani mengatakan bahawa keasliannya sudah begitu, tentu aku pun mengatakan bahawa keasliannya juga sedemikian. Bergerak di tengah masyarakat dan dalam kalangan politik bukan sebagai ekor…

Continue Reading

Beg itu Masalah Kamu Sekarang

Oleh: Aakmal Yusop Daud sedang menunggu di pondok bas. Bas yang terakhir sudah berlalu dua jam lalu.  Dia menggigil, menoleh ke kiri, kemudian ke kanan. Dia melihat telefon pintarnya. “Ish,…

Continue Reading

Anas dan Falsafah Cinta

Oleh: adiHJ Anas ialah seorang aktivis yang radikal. Resumenya sarat dengan kegiatan aktivisme yang melayakkan dia bekerja di syarikat aktivis bertaraf antarabangsa (kalau ada). Tapi, semakin banyak kegiatan aktivis yang…

Continue Reading

Melati

Oleh: adiHJ “Kalau boleh, aku mau jadi artis”, kata Melati kepada Rena pada malam itu. “Artis? Ok lah tu, kau ni tinggi, badan langsing, cantik lagi. Kalau aku tinggi macam…

Continue Reading
Close Menu